MineCraftor

Forum o grze MineCraft i Plemiona.pl

Ogłoszenie

Witam na forum.Zapraszam do czytania !

#1 2011-09-12 23:34:44

 DrHouse

Administrator

21304927
Skąd: Polen-Częstochowa
Zarejestrowany: 2011-09-11
Posty: 13
Punktów :   

[Poradnik]Dla początkujących

1.Punkty i ranking nie są wyznacznikiem Twojej siły. Nadmierny rozwój ekonomii i zaniedbywanie rozbudowy wojska, szczególnie obrony może spowodować iż staniesz sie czyjąś farma. Nie licz na pomoc plemienia, jeżeli nie dbasz o odpowiednie zabezpieczenie swojej wioski.

2.W pierwszej fazie gry skup sie na rozbudowie wojsk defensywnych, wojska defensywne to:
- łucznicy
- pikinierzy
- miecznicy
- rycerz

Nie zapominaj o ataku. Wojska ofensywne to:
- topory*
- lekka kawaleria (idealna na szybkie ataki – farmienie)
- łucznicy na koniu (wszechstronna jednostka)
- ciężką kawaleria
- katapulty (niszczą budynki)*
- tarany (niszcza mur obronny)*

* - bardzo wolne jednostki

3.Wojska ofensywne (lekka kawaleria, lucznicy na koniu, topory, katapulty, tarany) nie sa w stanie bronic wioski,
wyjatkiem sa zwiadowcy (o tym ponizej, i ciezka kawaleria).
Zawsze wyprowadzaj z wioski wojska ofensywne w razie ataku!!!
Wyjatkiem jest sytuacja gdy masz juz tylko kilka punktów poparcia w wiosce,
wtedy walczysz na smierc i zycie, wiec pozostawienia ataku moze w jakims stopniu oslabic atak przeciwnika.
Osobista sugestia:
Ja w przypadku ataku zamiast wyprowadzac wojska ofensywne do najblizszej zaprzyjaznionej wioski, kontratakuje agresora!

4.W sytuacji gdy masz slaba obrone, podczas ataku wyprowadz cale wojsko z wioski,
przeslij je jako POMOC do najblizszego sasiada.
Wszystkie surowce zainwestuj w rozbudowe, reszte kasy wsadz w budowanie wojska,.
Pamietaj agresor nie zobaczy ile masz wojska poza wioska, to istotna wiadomosc dla tych co grali na s1-s3.
Wyjatek stanowi zwiad – o tym ponizej.

5.Zawsze gdy jestes atakowany, inwestuj wszystkie surowce w produkcje i rozbudowe armii.
Wszelkie nadwyzki wysylaj do najblizszych zaprzyjaznionych wiosek, zostaw minimum jakie pozwala pomiescic ci schowek. Pamietaj o Twoich ofertach na rynku, przepadna w razie ataku, wiec je tez wycofaj i przeslij do sasiada.
NIE zostawiaj wrogowi ani grosza w wiosce!!!
Pamietaj aby schowek byl rozbudowany do 10 poziomu
O ile mozesz byc obecny przy komputerze w czasie ataku - poslij swoje wojska defensywne na minute, badz dwie przed atakiem - gdziekolwiek.
Po ich wyslaniu masz 10 minut na wycofanie rozkazu i ich powrót do wioski.
Jezeli jestes bardzo slabo uzbrojony, zainwestowales wszystkie surowce a wiesz ze to atak silnego przeciwnika - wycofaj wszystkie wojska z wioski, przeciwstawianie ich to zbedna strata.


6.Buduj budynki równomiernie, nie zaniedbuj niczego, pamietaj, ze wraz z ich wzrostem (poziom) rosnie czas ich budowy, dlatego nie zapominaj o ratuszu, którego odpowiedni poziom rozbudowy, zapewni ci szybszy czas budowy pozostalych budynków.
Podnos stale poziom rozbudowy stajni i koszar, pamietaj, ze ma to wplyw na czas produkcji wojska.
Dbaj o stale podnoszenie wartosci muru obronnego, dbaj o nalezyty „dystans” zagrody i spichlerza, nie zaniedbuj tego i nie doprowadzaj do stanu by cala produkcja byla uzalezniona od poziomu rozbudowania tych budynków. To czesto spotykany blad!!!

7.Zdania na temat Ciezkiej kawalerii sa podzielone, moje jest takie ze w ataku o wiele lepsza jest lekka kawaleria bo przy tych samych kosztach produkcji i zajeciu zagrody, lk jest o wiele skuteczniejsza, to samo tyczy sie obrony, jezeli wydamy na piki i miecze tyle co na CK biorac tez pod uwage zagrode to ck wypadnie o wiele razy slabiej.

8.Zwiad, nigdy nie zaniedbuj jego rozbudowy, to bardzo wazna jednostka.
Czestym bledem graczy jest niedocenianie wartosci zwiadowców, zazwyczaj wielu graczy ma male ilosci zwiadu. Pamietaj, ze w razie skanowania wioski ilosc twojego zwiadu ma istotne znaczenie. Przeciwnik wysylajac ci okreslona ilosc zwiadu, jezeli napotka taka sama ilosc zwiadowców w twojej wiosce – Nie otrzyma pelnego raportu. Jezeli ilosc twojego zwiadu jest dwukrotnie wieksza, sa szanse, ze zaden zwiadowca przeciwnika nie powróci do domu .

Ty sam skanujac innych i wysylajac wieksza ilosc zwiadu, masz duze szanse na skuteczne powodzenie operacji.
Skanuj graczy w okolicy od momentu zbudowania pierwszych jednostek zwiadu.
Zbieraj informacje w postaci skanów badz jezeli masz konto premium – odpowiedniej ich archiwizacji.
W razie ataku, widzac czas dotarcia jednostek agresora – wybierz jego wioske za symuluj atak wolnymi jednostkami, lekka kawaleria lucznikami na koniu ciezka kawaleria, samym zwiadem i porównaj czasy dotarcia twojego wojska w stosunku do czasu przewidzianego ataku.
Pozwoli ci to mniej wiecej ocenic z jakim atakiem musisz sie zmierzyc.
Jezeli czas ataku na wioske agresora samym zwiadem jest zblizony do spodziewanego czasu ataku na twoja wioske pozostaw w niej caly zwiad jaki masz, zabezpieczy cie to przed zeskanowaniem przez agresora.
Gdy nie jestes pewien z jakim atakiem masz do czynienia, pozostaw w wiosce nieznaczna ilosc zwiadu a reszte wycofaj do zaprzyjaznionej wioski sasiada.
Zwiad to bardzo wazna jednostka, odpowiednia jego ilosc zabezpiecza cie przed dostarczeniem informacji agresorowi o stanie twojego wojska, rozbudowy itd.

9.Pamietaj ze ochrona nocna trwa od godziny 00:00 do 08:00, staraj sie nie atakować wroga w tych godzinach, gdyz posiada tak zwany bonus nocny. Wyjatkiem jest zwiad.

10. PORADY:
- jeżeli jesteś proszony o wysłanie wsparcia nigdy nie zapominaj o tym by
zamiast przycisku NAPAD wybrac przycisk POMOC.
Jezeli chcesz szybko pomóc wspólplemiencowi wyslij wraz z wojskami obronnymi – rycerza.
Jego dodanie w znaczny sposób przyspiesza dotarcie twojej pomocy do celu. Sprawdz sam jak wielka jest ta róznica. Po dotarciu twojej pomocy, zawsze mozesz wycofac rycerza.
Przyspieszenie nie dziala przy wybraniu opcji NAPAD.

- taktyka, jezeli chcesz oszukac przeciwnika i tylko otrzymac informacje nt. jego stanu posiadania wyslij wraz ze zwiadem 1 miecznika lub taran, spowolni to w znacznym stopniu atak i zmyli przeciwnika, a co za tym idzie pozwoli ci na okreslenie jego stanu obrony.

- staraj sie szybko rozbudowac stajnie i rozbudowywac lekka kawalerie + luczników na koniu, ma to istotne znaczenie w FARMIENIU sasiadów.

- PAMIĘTAJ, ze zdobywanie „kasy” z farm to o wiele szybszy sposób na rozwój,
umiejętnie inwestując zdobyte surowce, szybko staniesz sie „wioska” nie do pokonania w twoim rejonie działania.

- do kazdego twojego ataku, nawet na farme - dołączaj choć minimalna ilosc zwiadu, pozwoli ci to na określenie skuteczności ataku badz ilosci surowców jakie zostaly jeszcze do zabrania.
Wypracuj w sobie ten nawyk, dodawaj zwiad do kazdej akcji wierz mi ze to ci sie odplaci wielokrotnie

- wsparcie dla innych wiosek staraj sie wysylac tak by dotarly w ramach bonusu nocnego

- eko : buduj równomiernie budynki, w fazie gdy przymierzasz sie do przejęcia jakiejś obcej wioski, hutę daj na wyższy poziom niż pozostałe.

- obserwuj rynek, pozwoli ci to na zorientowanie sie, który z twoich sąsiadów sie zbroi - zwiększone ilości zakupów żelaza, nawet propozycje w stosunku większym, niż 1:1 pozwalają na ocenę iż koleś sąsiad mocno idzie w armie.

- jeżeli przeciwnik ma w wiosce znaczna ilość pikinierów w stosunku do mieczników - atakuj go łucznikami na koniu, powstrzymaj sie od wysyłania lekkiej kawalerii, możesz dodać nieznaczna ilość lekkiej kawalerii.

- zawsze sprawdzaj przewidywany atak w SYMULATORZE

- mur obronny w znacznym stopniu podnosi wartość twojej obrony.
- FARM, FARM i jeszcze raz FARM co sie tylko rusza!!! farmy to największe źródło dochodów. Pamiętaj ze litość to zbrodnia!!!

- Pamiętaj, ze wybranie opcji NAPAD generuje natychmiast u przeciwnika odpowiedni komunikat (liczba obok miecza). Atak możesz wycofać do 10 min. od momentu jego rozpoczęcia!!!

- Gdy już prowadzisz regularna wojnę z kimś, podnieś poziom tartaku na wyższy - będzie ci brakowało stale drewna!

- Pamiętaj, ze przejecie wioski to zazwyczaj 4 ataki szlachcicem, jeżeli po którymś z kolejnych ataków zauważyłeś bardzo znaczny spadek poparcia - licz sie z tym ze ktoś inny przejmuje te wioskę.
Poparcie w wiosce rośnie o 1 punkt na godzinę.
Staraj sie wybierać wioski silne, szczególnie ekonomicznie. Pamiętaj, ze im większa odległość miedzy twoimi wioskami, tym słabsza jest ich wspólna "współpraca" w wymianie - manewrowaniem - wojskiem gdy jesteś atakowany.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.musa2010.pun.pl www.worldofninja.pun.pl www.republikaomikron.pun.pl www.fot.pun.pl www.di.pun.pl